Obecná diskuze k bodovému systému

10.5.2008 19:08

Re: Re: Zbytkový alkohol

25.11.2009 23:52 vložil Dada  IP: 213.180.38.250

Dobrý den
Měl bych taky dotaz. Mám obdobný problém, Žiji spořádaným životem a nikdy jsem neztratil ani jeden bod, za 20 let jsem měl pokuty asi 3 dvakrát za rychlost a jednou parkování. V té době ještě nebyl bodový systém. Nyní jsem při přejezdu asi 1500M byl zadržen hlídkou a nadýchal 1 dýchání 0,86 druhé 1,15 a třetí 1,12 promile. Zajímalo by mně co mohu očekávat a co je lepší zda to půjde přes soud a nebo přes správní řízení u Přestupkového řízení Měú. Mluvil jsem pokořeně se státním zástupcem a on mi sdělil, že ještě není rozhodnut kam to pošle. Zajímalo by mne co je pro mně \\\\\\\\\\\\\\\" výhodnější \\\\\\\\\\\\\\\" zda soud či Měú. Ptal jsems e známého a on za alkohol dostal pokutu 7000 a zákaz řízení na 6 měsíců za nadýchání 0,6 promile , to samé . Jenže koukal jsem na hodnoty viz tabulka \\\\\\\\\\\\\\\" katalog bodů a pokut \\\\\\\\\\\\\\\" jenže tam je jako minimum pro tento přestupek 10 tis. To jako může být pokuta i nižší , než ej udaná hodnota v katalogu. Přestupek měl vyměřen Měú.Předem děkuji za odpověď Dada

Reaguj


Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

26.11.2009 18:33 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Dobrý den, na Váš dotaz nelze přesně odpovědět, neboť jste nepředestřel všechny okolnosti. V případě, že by Vaše jednání bylo posouzeno jako přestupek mohly by nastat dvě alternativy:

1. řízení vozidla pod vlivem alkoholu, za což je správní orgán povinen uložit pokutu 10.000 až 20.000 Kč a zákaz činnosti na dobu 6 až 12 měsíců.

2. řízení vozidla ve stavu vylučujícím způsobilost, za což je správní orgán povinen uložit pokutu ve výši 25.000 až 50.000 Kč a zákaz činnosti na dobu 1 roku až 2 let.

Pod ani nad uvedené hranice pokut a zákazů činnosti správní orgán jít nemůže. Je otázkou, za účinnosti jakého znění zákona byla Vašemu známému uložena sankce za řízení pod vlivem alkoholu.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

27.11.2009 13:30 vložil dada  IP: 213.180.38.250

Dobrý den
No to je právě ono, nevím , kde je rozdíl mezi bodem 1 a 2 ? Ono to jde ke státnímu zástupci a ten tedy rozhodne zda to bude posouzeno a bu´d jako bod 1 , nebo 2. Se státním zástupcem jsem se sešel, a zeptal jsem se co tedy mohu očekávat. No řekl mi že je to na posouzení , a že ještě není úplně rozhodnut a ještě si to nechá projít hlavou ......... Donce věděl i o tom , že jse nadýchal poprvé 0.86 což ve zprávě , kterou jsem obdržel vůbec nebylo. Policie mi sdělila , že je úplně jedno kolik jsem nadýchal pokud to je nad hranici 0,3 tak je to prý fuk. Když jsem řídil nepociťoval jsem že bych se nějak motal , nebo nedej bože kličkoval po silnici ..to jekao ne. Navíc mi sdělil , že má ne mě posudky a že jsou dobré..... PO prvním dýchání kdy mi naměřili 0,86 a potom 1,15 , je možný že to ovlivnila zapálená cigareta ?
To ono pokud člověk v tom , neí zběhlý , tak z neznalosti dělá ještě větší hovadiny. Kdybych věděl ,že tam je rozdíl [ hranice jedno promile ] tak bych jistě trval i na zapsání komlexně všech hodnot a pokud to ta cigareta ovlivnila v můj neprospěch , tak bych si ji nezpaloval. No jsem idiot a to jak v prvopočátku, tak i v násldném jednání po prvním nadýchání. Zrovna jsem přemýšlel , zda děti , až jednou budou dospívat , tak jim zcela jistě udělám rozsáhlé školení , jak se zachovat , když už tedy nějakým nedopatřením , nebo selháním k něčemu takovému se dostanou. Jak se vhodně zachovat.
Mě by jen tedy zajímalo podle čeho posoudí tu hranici mezi bodem 1 či 2.
Mě by ještě zajímalo, kdybych šel na krev , kde by se ta hodnota pohybovala. Byla by stejná nebo by byla nižší či vyšší... ? Po užití to mohlo bý tak 5 minut. Becherovka,. Deje tomu že mezi napitím a odběrem by uběhlo 15 -20 minut.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 19:33 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Hladina alkoholu je velice důležitá. To, co Vám sdělila policie ohledně hladiny alkoholu, je nesmysl. Hranici mezi 1 a 2 (připomínám, že hovořím o případu, kdy by Vaše jednání bylo posouzeno jako přestupek) posoudí oprávněná úřední osoba, tedy úředník obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který dostane případ k vyřízení. K posouzení tohoto je důležitá právě zjištěná hladina alkoholu - za stav vylučující způsobilost se obvykle považuje, kdy je v krvi alkohol v koncentraci 1 promile a více. Stav vylučující způsobilost však může nastat i při nižších hodnotách, kdy by se však toto muselo dokazovat svědeckými výpověďmi, jak jste se choval - např. nesouvislá řeč, neschopnost chůze,...

Těžko odhadnout, zda by hladina alkoholu v krvi u Vás stoupala či klesla, kdyby jste se podrobil lékařskému vyšetření. Záleží na množství požité Becherovky, ale spíše bych soudil (nejsem soudním znalcem, takže můj odhad berte s velkou rezervou či spíše jen můj soukromý názor), že by hladina alkoholu měla stoupající tentenci. Záleží však na mnoha faktorech např. zda jste pil na lačno atd.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 11:26 vložil dada  IP: 213.180.38.250

tak to je pěkný, první test byl pod hladinou 1 a další dva testy byly nad hranicí 1. Mě jako zaráželo, že to první do mého protokolu ani neuvedli. Když jsem se ptal , tak mi sdělili, že na množství akloholu nezáleží. To je ono , kdyby řekli ,tak by to skončilo odběrem krve. A měli by práci na víc. Je to předsně jak psal nahoře Standa, pokud v tom člověk neumí chodit, je odepsán. Jenže za dvacet let co vlastním ŘP , jsem tohle nikdy nepotřeboval. Státní zástupce, bylo zajímavý , že on byl informován o tom , že tam bylo první dýchání těch 0.86. Kdežto v mém papíře byly jen poslední dvě hodnoty. Jak mi sdělil, " ještě nevím a nejsem zatím rozhodnut jak tohle posoudím , ještě si to nechám projít hlavou ". Ještě by mně zajímalo, kdybych si echal vzít krev, zda by se to nějak prodražilo, a co co by to přinližně stálo. Ještě se vrátím k tomu , myslím si ,že taky záleží nejn na množství alkoholu , ale taky na schopnost vstřebávání a vylučování, neboť když jsem byl mladší, tak když jsme byli na nějaké pařbě, tak se mi nikdy nestalo , abych byl na " šrot ", že bych nevěděl co dělám. No nevím myslím si to.
Jnka ten alkohol na lačno nebyl, já jsem tam byl původně na večeři, a ani to auto nebylo moje, to bylo hospodského. Možná , že čekali na něj. , no ale to už je jedno. no nic už to budou tři neděle , nervový systém už si pomalu i zvyká, a jak se říká ," co tě nezabije to tě posílí ". Utužil jsem nervy pro další období, ikdyž mě to sejří.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 11:53 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Policisté by měli do spisové dokumentace zaznamenat všechny výsledky dechové zkoušky. Pokud se nemýlím, provedené dechové zkoušky mají pořadová čísla.

Kdyby jste se podrobil lékařskému vyšetření spojenému s odběrem biologického materiálu a výsledek rozboru by byl pozitivní, byl byste povinen nahradit náklady spojené s lékařským vyšetřením a rozborem odebraného vzorku biologického materiálu. Cenu takového vyšetření však neznám.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 13:02 vložil dada  IP: 213.180.38.250

Mnohokrát děkuji za odpovědi objasnil jste mi docela dost neznámých , koukám jste docela dobře informován, vy děláte v oboru ?To by n člověk nevěřik kčemu všemu se za život dostane. Když jsem tak o tom přemýšlel, tka pokud vyfasuji podmínku , tao raději snad ani nebudu jezdit , bo stačí maličkost ajdete na tvrdo, a to se pak život otáčí na ruby. Vyhazov ze zaměstnání , rozpad možná i rodiny, pak po trestu najít zaměstnání je potíž. Mluvil jsem s člověkem , který byl sedět za ublížení na zdraví, a když sjem sním mluvil. tak je to otež, které s enení možno zbavit, táhne se to všude, před nikým to neschováte , potíž najít práci, přestěhování nic neřeší, Prostě jak mluvil, tka před tím se nechováte. To si člověk uvědomuje až nyní co z toho nakonec všechno může být. To byl právě člověk, který unás dělal ve fabrice a pak někomu rozbil hubu , a takto ot dopadlo. To znamená, že pokud bych měl podmínku, a dělám mistra ve fabrice, tak nedopatřením se někomu stane úraz nebo dokonce s trvalým poškozením zdaví , nedej bůh smrťák je hotovo. Viz nahoře. Jestli pak není lepší se nechat přeložit na nějakou dobu z bezpečnostního hlediska přesunout na méně zodpovědnou pozici.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

13.3.2010 19:58 vložil Petr  IP: 89.176.186.77

Cena takového vyšetření je cca 330Kč (Záchytná stanice Psychiatrické léčebny v Brně - Černovicích) a platíte ji ať máte v krvi alkohol nebo nemáte... Mimochodem miřekli, že výsledek bude nejdřív za 14 dní, což mi teda připadá dost dlouho... Apropos taky jsem měl zbytkáč 0,86 a další dýchání jsem odmítnul, hned jsem jim řekl, že chci na odběr a teď jen doufám, že moje tělo zaparacovalo v můj prospěch, minimálně proto jak ti cajti vychvalovali svůj přístroj zn. Draeger, jak je přesně zkalibrovaný, jak to pozná bromhexin, ústní vodu, rumové pralinky a jiné nealůkoholické věci... Cha cha cha, tomu můžou věřit asi fakt jen oni. No taky to prožívám dost bolestivě, řidičák 24 let skupiny ABCE, za tu dobu asi 5 pokut: pásy, rychlost, zákaz vjezdu a parkování...možná přijdu i o práci, záleží jak se k tomu šéf postaví... Neuvědomil jsem si, že jsem pil trochu déle než jindy a hlavně jsem ráno vyrazil bez snídaně a např. čaje nebo kafe... no a bylo to. Držím Vám palce a držte mi je taky. Zdravím.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

13.3.2010 19:59 vložil Petr  IP: 89.176.186.77

Cena takového vyšetření je cca 330Kč (Záchytná stanice Psychiatrické léčebny v Brně - Černovicích) a platíte ji ať máte v krvi alkohol nebo nemáte... Mimochodem miřekli, že výsledek bude nejdřív za 14 dní, což mi teda připadá dost dlouho... Apropos taky jsem měl zbytkáč 0,86 a další dýchání jsem odmítnul, hned jsem jim řekl, že chci na odběr a teď jen doufám, že moje tělo zaparacovalo v můj prospěch, minimálně proto jak ti cajti vychvalovali svůj přístroj zn. Draeger, jak je přesně zkalibrovaný, jak to pozná bromhexin, ústní vodu, rumové pralinky a jiné nealůkoholické věci... Cha cha cha, tomu můžou věřit asi fakt jen oni. No taky to prožívám dost bolestivě, řidičák 24 let skupiny ABCE, za tu dobu asi 5 pokut: pásy, rychlost, zákaz vjezdu a parkování...možná přijdu i o práci, záleží jak se k tomu šéf postaví... Neuvědomil jsem si, že jsem pil trochu déle než jindy a hlavně jsem ráno vyrazil bez snídaně a např. čaje nebo kafe... no a bylo to. Držím Vám palce a držte mi je taky. Zdravím.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

27.11.2009 13:32 vložil dada  IP: 213.180.38.250

Dobrý den
No to je právě ono, nevím , kde je rozdíl mezi bodem 1 a 2 ? Ono to jde ke státnímu zástupci a ten tedy rozhodne zda to bude posouzeno a bu´d jako bod 1 , nebo 2. Se státním zástupcem jsem se sešel, a zeptal jsem se co tedy mohu očekávat. No řekl mi že je to na posouzení , a že ještě není úplně rozhodnut a ještě si to nechá projít hlavou ......... Donce věděl i o tom , že jse nadýchal poprvé 0.86 což ve zprávě , kterou jsem obdržel vůbec nebylo. Policie mi sdělila , že je úplně jedno kolik jsem nadýchal pokud to je nad hranici 0,3 tak je to prý fuk. Když jsem řídil nepociťoval jsem že bych se nějak motal , nebo nedej bože kličkoval po silnici ..to jekao ne. Navíc mi sdělil , že má ne mě posudky a že jsou dobré..... PO prvním dýchání kdy mi naměřili 0,86 a potom 1,15 , je možný že to ovlivnila zapálená cigareta ?
To ono pokud člověk v tom , neí zběhlý , tak z neznalosti dělá ještě větší hovadiny. Kdybych věděl ,že tam je rozdíl [ hranice jedno promile ] tak bych jistě trval i na zapsání komlexně všech hodnot a pokud to ta cigareta ovlivnila v můj neprospěch , tak bych si ji nezpaloval. No jsem idiot a to jak v prvopočátku, tak i v násldném jednání po prvním nadýchání. Zrovna jsem přemýšlel , zda děti , až jednou budou dospívat , tak jim zcela jistě udělám rozsáhlé školení , jak se zachovat , když už tedy nějakým nedopatřením , nebo selháním k něčemu takovému se dostanou. Jak se vhodně zachovat.
Mě by jen tedy zajímalo podle čeho posoudí tu hranici mezi bodem 1 či 2.
Mě by ještě zajímalo, kdybych šel na krev , kde by se ta hodnota pohybovala. Byla by stejná nebo by byla nižší či vyšší... ? Po užití to mohlo bý tak 5 minut. Becherovka,. Deje tomu že mezi napitím a odběrem by uběhlo 15 -20 minut.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 08:55 vložil standa  IP: 89.24.6.84

Máte pravdu, pokud tento případ bude řešen jako přestupek u odboru dopravy. U soudu za trestný čin je více alternativ trestu a to kombinace dvou. Já jsem také jen potřeboval popojet a skončilo to u soudu. Dostal jsem zákaz řízení a podmínku, bez pokuty a samozřejmě od odboru dopravy 7 bodů. Za řízení pod vlivem alkoholu je 6 a za řízení ve stavu vylučujícím způsobilost je 7 bodů. Jen nevim jestli se mě vyplatilo být slušným řidičem. Kdybych měl předtím už 5 bodů, tak jsem měl teď po přezkoušení bodové konto prázdné a teď se sedmi bodama musím opravdu sekat latinu a u řidiče kamionu který najezdí 100 až 150 tis.km za rok to je utrpení.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 13:04 vložil Dada  IP: 213.180.38.250

Chcete říci, že kdyby jste měl už nula bodů , tak vlastně psychicky strádáte jen první měsíc , než najdete jinou práci a nyní jste ve stresu, kdy nevíte dne a ni hodiny , kdy se nějakým neúmyslným nedopatřením dostanete do stavu nula bodů. No to máte pravdu, když jsem o tom přemýšlel, tak jsem došel k závěru , že když tam budu mít jen 5 bodů, že se budu bát jezdit, naštěstí se tím neživím, takže můj projezd ročních kilometrů je nějakých do 13 tis. a to se o ty kilometry dělím ještě s manželkou. Jen se bojím pro zvýšenou opatrnost potom neudělal v livem stresu ještě nějakou zbytečnost. Ono to pak může s ubývajícím počtem bodů mít i stresující účinek. Jen sem se chtěl zeptat, kolik jste nadýchal ? Pokud to tedy není tajemství. To jen pro to co můžu očekávat já. Jestli ta hranice je jedno promile tak je to soud jako vyšitý. Nejhorší je snad je to čekání v nejistotě co stím bude.Už dvě neděle mě trvale bolí břicho a ráno jak se probudím , tak už neusnu, když usínám tak ani nemohu pořádně usnout. Bohužel nemůžu se toho nějak zbavit. Vůbec si nedovedu po tomto zážitku představit, že bych v budoucnu, způsobil smrtelnou nehodu [ nejde o alkohol , bo z toho už jsem určitě vyléčený ] Závidím lidem s flegmatickou povahou. Tohle je na nic.ZAjímavý je že to první dýchání bylo 0.86 a druhé 1,15 a třetí 1,12 . Policie mě do mého protokolu uvedla jen ty dvě - tedy druhé a třetí. Kdežto státní zástupce věděl i o prvním dýchání. Aani nevím co v vlastně přát. Ještě by mně zajímalo, kdy vám přišlo rozhodnutí, že to přechází k soudu ? od zadržení řidičského oprávnění ?
To čekání je trest sám o sobě.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 18:06 vložil standa  IP: 89.24.6.101

Tak nějak jsem to myslel. Pokud ještě nedosáhnete 12 bodů,seberou vám ŘP za alkohol, tak i po přezkoušení Vám body zůstanou. Zase jedna věc postavená na hlavu. Naše drahá vlast.
Jinak nic tajného, 2,34 v krvi. Stál jsem před servisem, s tím že mě vezmou až druhý den, skočil jsem si na "jedno", vrátil jsem se k autu a přišel technik že si mám najet, že mě udělají ještě dnes. No a po 20m jízdy že se ani tachograf nepohnul mě na udání chitili. 2 roky zákaz, jeden rok podmínka. Rozsudek přišel za měsíc, nabytí právní moci 30 dnů. Na půlce od zadržení ŘP odborem dopravy, to bylo druhý den, jsem požádal o prominutí zbytku trestu, bylo mě vyhověno. Dopadnul jsem docela dobře.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 18:53 vložil dada  IP: 213.180.38.250

to snad ani není možný, že na 20 metrech. Ovšem kámoš měl taky problém a ty stáli za hospodou a jen čekali až nasedne a popojede. Takže taky na udání. stálo ho to to papíry na půlrok a 7000 kč. Ovšem to bylo v roce 2006 a to ještě nebylo kvalifikováno jako trestný čin. A rozsah pokuty bylo do 10tis. nyní je do 20 a pokud se to posoudí jako že šlo o všeobecné ohrožení tak je to na soud. Bylo mi sděleno, že alkohol za volantem je snahou ho dokonale vymýtit, tak prý se nemám divit. Spíš mně zaráží, ta informovanost policie..... tahle hospoda, to byl soukromý klub, kde byl uzavřený okruh lidí vesměs z práce. Navíc automobil parkoval o dost dále. Není bez zajímavosti, že , když jsem se ptal zda to byla náhoda, tak na férovku - bylo nahlášeno věděli SPZ. Smůla byla , že jsme je potkali. Zahnout o ulici blíže prošlo by to. Doma jsem to ani neřekl, nejvíc mě sejří , že do hospody vůbec nechodím , tohle byla akce , kdy chodíme 2X do roka. No já už jsem od přírody smolař. Známý jezdí každý rok lyžovat do Alp[ asi 5 let ] , tak mě lanařili, abych jel taky , tak jsem jel a když jsme tam dojeli, tak z důvodu prudkého větru většina vleků byla odstavena. No prostě smůla. Známý mi sdělili, že tohle nepamatují, že to je vyjímka. Víkend zabitej prachy v čudu. TAkže říkáte do měsíce, takže to mám ještě 14 dní čas. Každopádně děkuji, bo jsem nedočkavý. Doma jsem nic neřek, a pokud to jen půjde nic neřeknu. Stačí když má nervy pouze jeden. Akorát nevím , jak to udělám , až bude touha jet na lyže do Krkonoš . Naštěstí mám školu , tak alespoň výmluvu , že se musím učit. [ dělám dálkově vejšku ] naštěstí mám dobré i spojení do Prahy. Původně jsem chtěl do Mostu, to by pak byla i včoudu škola, protože tam není dobré spojení. Štěstí v neštěstí. Pokud mi to , ale seberou na rok tak to asi neutajím. Protože v létě jezdíme do CHorvatska a nebo Maďarska, to už by neprošlo.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 18:57 vložil dada  IP: 213.180.38.250

To mi ještě říkal státní zástupce, Pro odstrašení to říkejte všude kde můžete. Jenže chlubte se takovýmto malérem. No nevím na to nemám povahu. Sice chápu, že má pravdu , ale s tímhle se chlubit........ no nevím . Nejspíš jsem slaboch.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 15:32 vložil dada  IP: 213.180.38.250

Zákaz na dva roky ,a podmínka . Hmm to je docela síla. Už to bude 9 let co měla moje tehdy 19 letá sestra autonehodu, a zavinil to řidič octavie, který to kalil 200 km / hod. Trest - 2 roky podmínka. a zákaz řízení vozu , ale už si nepamatuji na jak dlouho: když to tady tak čtu a přemýšlím o tom , tak mi ten Váš trest připadá dost nepřiměřený vztaženo k naší rodinné tragédii. Ve Vašem případě jste nikoho nepoškodil ani nezranil , a trest je naprosto stejný.Dost drsná prevence a nepoměr,a nebo dvojí metr. Možná , že naše exekutiva udělala razantní změnu práva . Nevím dovedu si představit to terno , jezdit denně kamionem a mít v kapse jen pět bodů a ještě k tomu podmínku , s tím , že když něco , tak ..... natvrdo. Co si budeme povídat , stačí nepozornost cyklisky, chodce , Vaše, . Zkrátka za volantem je vyšší zodpovědnot , než si člověk sám připouští, pokud nepojde tím čím jste prošel Vy. NO a mě to nyní čeká taky. Věřím tomu, že čas zacelí tuhle zkušenost. NO sám jsem zvědav jak se stím poperu. Mějte se a ať se daří.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 16:13 vložil standa  IP: 89.24.6.103

To máte tak, s řidičem z povolání, který má znát předpisy jako nikdo jiný se zrovna nepářou. Podmínku mám už zasebou, ale do zbytku skutečného trestu mám ještě podmíněně vrácený řidičák. Jezdit podle předpisů zvládám, jen mě někdy nervují tři body které můžu dostat za přetížení. Hmotnost nákladu se dozvím jen od odesílatele, na to není vždy spolehnutí, ale zodpovědnost nesu já. V civilizovaných zemích, to je asi každá v EU s vyjímkou ČR je za přetížení zodpovědný odesílatel. Zbývá jen doufat že se naši poslanci jednou probudí a nebudou terorizovat řidiče z povolání. Za 15 let za volantem jsem sice nedostal pokutu, ale od zavádění nových vyhlášek a silničních zákonů mám někdy pocit že tu práci dělám asi za trest.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 18:52 vložil dada  IP: 213.180.38.250

myslíte , že když přistihnou řidiče z povolání , že je to nakonec potrestání vyšší , než u normálního řidiče ?? Ještě by mně zajímalo, když někdo " nadýchá " nějaké to promile, zda se dělá ještě jedno kontrolní dýchání .... ??? Dýchal jsem dvakrát na vyžádání policie. Hmm nikdy jdśem nenadýchal , vždy v pohodě ,ale vždy jsem dýchal pouze jednou. Tohle mě docela zarazilo, už mě i napdlo , zda udání nebylo přímo z hospody, bo tam byl pouze jeden neznámý host. Ne bo je to normální , že když při prvním dechu je nález pozitivní ,tak se dýchá ještě jednou. ??

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 18:58 vložil dada  IP: 213.180.38.250

no asi ano, když to vezmu u mé sestry, která zahynula a dostal za to jen podmínku, a Vy jste ji dostal taky , a nikdo nebyl zraněn, škoda nevznikla......... no je to na pováženou. Řidič nebyl z povolání.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 20:10 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Ano, pokud je výsledek dechové zkoušky pozitivní, provádí se minimálně ještě jedno měření.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 20:33 vložil standa  IP: 89.24.7.86

Především záleží na soudci a na případnou beztrestnost před odsouzením. Každopádně sebrání ŘP je pro řidiče z povolání trest dost velký i kdyby to bylo na měsíc, potom už máte záznam v kartě řidiče a běžte se jím pochlubit novému zaměstnavateli. Většina solidních firem chce výpis z karty řidiče.
Dýchat dvakrát je v pořádku. Já jsem dýchal jen jednou a pak jsem musel na odběr krve. Dnes už je záznam z některých digitálních alkotesterů důkaz.Když vyhmátnuli mě, tak to bylo považováno jen jako orientační dechová zkouška, jako důkaz byl ale brán jen krevní test. Samozřejmě při běžných kontrolách se dýchá jen jednou, pokud se ukáže 0,00, není důvod dýchat vícekrát.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 20:51 vložil dada  IP: 213.180.38.250

a když porovnáte údaj z dechové zkoušky,a z odběru krve , která hodnota byla vyšší ? Mě docela sejří, že když to mám na hraně, zda nebylo výhodnější jít ještě na krev. Jenže aby to pak nebylo ještě horší :-(((

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

5.3.2010 16:32 vložil libor  IP: 90.181.36.113

Mám takovou zkušenost, že při zbytkovém alkoholu jsem nadýchal 0,35 promile, ale na krvi to bylo 0,41 promile.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

14.9.2010 12:37 vložil larbi  IP: 85.70.104.56

dobry den,nadychal jsem 1,4 promile, ale na krvi to bylo 0,41 promile.zadrzely me ridicak od 11.7.2010 a do ted nevim co se mnou bude??

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 20:58 vložil dada  IP: 213.180.38.250

a karta řidiče, to má každý nebo jen pokud je řidič z povolání ?? A pokud uběhne nějaká doba , zda se to z té karty vymaže ,nebo to tam je do smrti ?

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 21:23 vložil dada  IP: 213.180.38.250

když tak mám iCQ 217235728, ikdyž to podstatné jsem se už dozvěděl ...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 21:32 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Kartu řidiče má každý řidič. Za současné legislativy, pokud dojde v evidenční kartě řidiče k záznamu přestupku nebo trestného činu, tak tento záznam je nesmazatelný. Řidič si tedy záznam nese po celý život.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 21:42 vložil dada  IP: 213.180.38.250

takže kdybych chtěl někdy dělat řidiče z povolání , tak to jsou mínusové body, težší šance na uplatnění , jako řidič. Jka by to bylo, kdybych chtěl si vystavit živnost , jako řidič z povolání ? mělo by to nějaký vliv ? Státní zástupce , mi sdělil , že pokud bych dostal podmínku, tak kdybch někdy žádal o živnostenský list , tak yby to mohlo mít nějaké dopady. Jestli bych si
teedy neměl preventivně založit živnosťák , dokud je čistý rejstřík .

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 21:46 vložil dada  IP: 213.180.38.250

ještě nechápu lidi když jim zadží ŘO a oni , byť v ojedinělých případech jedou, asi bych byl podělaný strachy. Bo případná podmínka a nějaký malér můžou mít v důsledku fatální nedozírné důsledky.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

29.11.2009 23:05 vložil standa  IP: 89.24.6.84

No řeknu Vám že máte úvahy. Kdyby se dal vrátit čas, tak to poslední co bych chtěl dělat je řidič z povolání. Začátky před 15-ti lety byly jiné než teď. Neviděl jsem nehodu jak je rok dlouhý a teď sotva ujedu 100km tak vidím nehodu kamionu. To bude asi tím, že jsem začínal na Avii, potom na Liazce s pískem, Tatře fekálu a pak jsem se konečně dostal na kamion s kterým už jezdím těch 15 let. Dnes řidič vyleze z autoškoly, pak musí vyslechnout 140 hodin blábolů o ničem a ve finále dostane u pochybné firmy čtyřicetitunový kamion naložený po střechu a pak to odnesou všichni šoféři ať maj zkušenosti nebo ne.
Nejsem si jistý jak je to s podmínkou, ale mám takový dojem že po ukončení podmínky se záznam ve výpisu z rejstříku trestu smaže. V opisu ale zůstane.
Ještě jsem si nežádal o výpis, tak Vám to teď neřeknu najisto. Každopádně po určité době můžete žádat o výmaz z rejstříku trestů.
Snad nám k tomu napíše víc Cruchot. Zřejmě zná právo ze školy a ne jako já z vlastní blbosti.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

30.11.2009 10:00 vložil dada  IP: 213.180.38.250

no úvahy, ono je to totiž jinak, mám poměrně dobré zaměstnání, ovšem v roce 2015 mi skončí a budu muset se poohlédnou po něčem jiném. Dělám ve výtopně a díky emisním limitům nevyhoví přísnějším limitům, které začnou platit od roku 2015. Takže bylo rozhodnuto, že výtopna bude předělána na zemní plyn a tedy bude bezobslužná a rekonstrukce bude právě směrována na tento rok. Takže jsem i přemýšlel o řidiči z povolání, nebo instalatér má jak průmyslovou školu , tak i černé řemeslo jako mechanik opravář pro stroje a zařízení. Nyní si dělám ještě vysokou školu obor strojní, jenže to zabere tolik času a učeního je tolik ,že zvládat práci , rodinu je snad nad moje síly, a pravděpodobně neukončím. Tak jsem přemýšlel hodit živnosťák na Instalatéra. Kámoši to mají a nestěžují si. Nevím tedy jak v poslední době... době krize. No a pak mám ještě jednoho který dělal na vysokých pozicích [ má vysokou školu a ovládá plynule anglinu ` ] dělal tak dlouho, že začal mít problémy s tlakem , zažíváním , a nakonec se zhroutil. Nevím udělal změnu a ukončil managerskou činnost, a jezdí kamionem u Mělnického bývalého ČSAD . Sdělil mi že není nad čistou hlavu, s čistou hlavou do práce a s čistou hlavou domů. Jenže ono to je možná taky o upřímnosti, ono se to jinak hledá práce když Vám je 55 let [ jako jemu ] a někomu mnohem mladšímu. Ale jak píšete, nehod je tolik, že je to na pováženou a rizika tam jsou taky , ale on se nějak člověk živit musí. Jsem 70 tý ročník a nedovedu si představit být bez práce. Proto ty úvahy, navíc přemýšlím dost hodně dopředu, což je taky špatně, člověk se stím zbytečně trápí. Když to vidím kolem sebe, tak asi koukat hodně do předu nemá smysl, neboť odhadnout vývoj dopředu lze jen těžko, bo tam je spousta proměnných. Stačí jedna nemoc a vše se odvíjí zdaleka jinak , než jste předpokládal. NO to je jako s tím chycením pod vlivem. NIkdy bych nečekal, že Vám v hospodě pošle někdo panáky na stůl a pak na Vás ZAVOLÁ CAJTY. No a ty pak si už jen počkají. Pak mi hospodský sdělí, že je to bývalý agent ze druhé správy st.. Skoro důchodce. No satlo se stalo. Bohužel mám na to blbou povahu, závidím flegmatikům, že si takové věci nepřipouští. Řeší to tak , že ono to nějak dopadne.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

30.11.2009 15:47 vložil standa  IP: 89.24.7.85

Já bych se rád věnoval nějakému řemeslu, ale je to problém. Co jste dělal do teď. Jezdil s náklaďákem. Děkujeme nashledanou. Jsem vyučený soustružník, na soustruhu si doma něco vytočím, čas od času, nezapoměl jsem to, ale přednost daj spíš absolventovi SOU než mě. No tak asi už u volantu budu muset zůstat. Jinak Váš známý má třeba dobrý flek, ale takových je dost málo.
Máte asi pravdu s tím přemýšlením moc dopředu, já jsem taky takový.
Pak mě vždycky něco udělá čáru přes rozpočet a jsem akorát naštvanej.
Jinak na silnici jsem zase, né flegmatik, ale kliďas.
Agenti zůstanou agentama, potkani se také přispůsobí okolí jak se jim to zrovna hodi. Já mám jedno pořekadlo: každá svi.. má svého řezníka.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

30.11.2009 19:13 vložil dada  IP: 213.180.38.250

No já jsem na tom stejně, když někam přijdu a dostanu otázku co dělám,a j řeknu , že celý život ovládám kotelní zařízení a že mám topičský průkaz první třídy na kapalná a tuhá paliva, když moderní je plyn ,tak na trhu práce mám omezené možnosti. Ideální je být elektrikářem, ten k práci potřebuje minimum strojního vybavení. Investice do 100 tis. a můžete podnikat. Kdežto soustruh, nebo vybavení strojní dílny to jsou milony, být zámečníkem , ta k to je to samé. Před lety jsem dostal nabídku topit kotle v Mladoboleslavské škodovce, možná, že jsem propásl šanci. Jenže mě se nechtělo stěhovat. Pokud bude fungovat zdraví práce se nebojím. Zatím se mějte ať se daří.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

30.11.2009 18:18 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Je třeba odlišit evidenční kartu řidiče (EKŘ) a rejstřík trestů (RT).

V EKŘ se Vám vyjma osobních údajů, udělených ŘO atd. evidují přestupky a trestné činy související s porušením pravidel provozu na pozemních komunikacích a uložené tresty/sankce za tato deliktní jednání. Současná legislativa neumožňuje zahlazování přestupků a trestných činů v EKŘ, přestupky a trestné činy jsou tedy evidovány po celý život řidiče (možná se to znění, ale to záleží na zákonodárcích).

Naproti tomu RT umožňuje zahlazování trestů. Po tomto zahlazení, jak píše Standa, již záznam o trestném činu a trestech za něj nebude viditelný ve výpisu z RT, výpis z RT bude čistý. Zahlazování je závislé na druhu a výši trestu (na internetu jsou k tomuto dostupné informace). Pak existuje opis RT, který je vydáván pro potřeby orgánů činných v trestním řízení, a v němž jsou vidět veškteré trestné činy, z nichž byl člověk za život uznán vinným, a tresty za tyto činy.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

28.11.2009 19:09 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Ano, popsal jsem situaci pouze u přestupku, neboť, jak říkáte, soud má více možností (kombinaci dvou i více trestů), které jsem nechtěl přímo rozebírat, když, jak jsem již psal, nejsou známy veškeré skutečnosti.


Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

17.8.2010 10:44 vložil pcr  IP: 193.107.255.2

tak jestli jste nadychal po jednom pivu pres dve 2 promile tak to muselo bejt jeste s nejakym rumem.Protoze po jednom pivu nadychate max 0.3.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

17.8.2010 10:45 vložil pcr  IP: 193.107.255.2

tak jestli jste nadychal po jednom pivu pres dve 2 promile tak to muselo bejt jeste s nejakym rumem.Protoze po jednom pivu nadychate max 0.3.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytkový alkohol

17.8.2010 10:45 vložil pcr  IP: 193.107.255.2

tak jestli jste nadychal po jednom pivu pres dve 2 promile tak to muselo bejt jeste s nejakym rumem.Protoze po jednom pivu nadychate max 0.3.

Reaguj



Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024