Obecná diskuze k bodovému systému

10.5.2008 19:08

Re: Chlast za volantem

20.3.2010 18:16 vložil Honza Oliwa  IP: 89.24.6.103

Ahoj Dane, soud, který ti udělil zákaz řízení, musíš požádat při polovině uplynutí trestu písemnou žádostí o podmínečné prominutí trestu. Pokud jsi nespáchal nějaký přestupek v dopravě, soud ti podmínečně rozhodnutím navrátí ŘO a zároveň ti stanoví podmínku v trvání až pět let. Nikdy však podmínka nebude kratší než-li zbytek trestu po polovině. V tvém případě tedy 6měs. až 5let. Po nabytí právní moci rozhodnutí s tímto pravomocným rozhodnutím o podm. upuštění tr. zák činn. dojdeš k dopravnímu inspektorátu, který ti ŘP vydal a ten vydá nové rozhodnutí o vrácení ŘO. Pokud ti řidičák vydala magistrát třeba Plzeň, ale chytli tě v Praze, musíš nejdříve k orgánu, který nejdříve rozhodl o odebrání tvého ŘP. Tedy musíš nejprve do Prahy na odbor dopravy, ten vydá nové roz. o vrácení ŘP a pak až do Plzně na odbor dopravy a ten opět vydá roz. o vr. ŘP. ---Zkoušky se dělají jen při odebrání ŘP na rok po dosažení 12bodové hranice, tebe to nečeká, jakmile to úřad vrátí ŘP, můžeš vesele jezdit, ale pamatuj na podmínku..po jejím uplynutí ti soud písemě pošle, že jsi bez úhoný, pokud se osvědčíš...ahoj HO

Reaguj


Re: Re: Chlast za volantem

21.3.2010 21:17 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Žádost o vrácení řidičského oprávnění se podává u obecního úřadu obce s rozšířenou působností podle místa trvalého pobytu. O vrácení řidičského oprávnění se v žádném případě nežádá u správního orgánu (pokud správní orgán není totožný), který vedl řízení o zadržení řidičského průkazu.

Reaguj


Re: Re: Chlast za volantem

22.3.2010 18:43 vložil Dan  IP: 78.128.185.209

Paráda - dík moc Honzo - takže pokud si nepožádám po polovině, tak mi řidičák vrátí po tom roce, podmínka nebude a nebudu muset dělat znovu testy. Doufám, že to chápu dobře :-)

Reaguj


Re: Re: Re: Chlast za volantem

22.3.2010 19:14 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Prokázat zdravotní a odbornou způsobilost budete muset, pokud ode dne právní moci rozhodnutí, jímž Vám byl uložen trest zákazu činnosti, do dne podání žádosti o vrácení řidičského oprávnění uplyne doba delší jednoho roku.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: zákaz řízení na 3 roky

4.5.2019 23:09 vložil Tibor  IP: 85.163.74.212

Dobrý den dostal jsem zákaz řízení na 3 roky a žádal jsem na soudě o prominutí zbytku trestu už to trvá přes měsíc a nic mi neposlali nevíte někdo za jak dlouho by mi to mělo přijít? Děkuji

Reaguj


Re: Re: Re: Chlast za volantem

22.3.2010 19:42 vložil Honza Oliwa  IP: 83.208.23.188

Dane, chápeš to špatně...
ROZHODNĚ požádej písemně soud o prominutí poloviny zákazu trestu. Soud ti určitě vyhoví, pokud jsi nebyl chycen po zákazu řízení, že řídíš! Soud ti promine zbytek trestu, ovšem podmínečně! Jak jsem ti psal v tvém případě bude podmínka 6měs. až 5let. Znamená to, že ti soud ruší zákaz činnosti, ale stanovuje podmínku 6m až 5let, kdy nesmíš spáchat stejný čin, tedy řízení pod vlivem. Kdyby jsi ho spáchal opětovně, dostaneš ten samý zákaz v trvání stanovené podmínky...Tím pádem toto rozhodnutí o zrušení zákazu se stanovenou podmínkou ukážeš na odboru dopravy, který ti zakázal řízení! Jestli to byl orgán mimo okres bydliště, ukážeš ho jemu a ten vydá rozhodnutí o zrušení zákazu řízení, toto předáš orgánu odboru dopravy v místě bydliště a ten vydá opět rozhodnutí a vrátí ti na podmínku ŘP! Přezkoušení budeš konat jen v případě dosažení ,a to OPAKUJI PRO VŠECHNY, 12bodů a zákazu činnosti od odboru dopravy či soudu nad 1rok V DŮSLEDKU ODEBRÁNÍ ŘP po dosažení 12bodů. Zajdi na poštu a požádej si o výpis bodů z karty řidiče a uvidíš..za tvůj přečin jsi mohl dostat max. 7bodů. Tím pádem ty po navácení ŘP nebudeš konat přezkoušení. Když tak znova napiš, rád ti poradím..
ahoj Honza

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

22.3.2010 19:45 vložil Honza Oliwa  IP: 83.208.23.188

Ale jestli chceš čekat na uplynutí zákazu, tak můžeš....nehrozí ti konání přezkoušení...jediné co je blbé, že nebudeš moci řídit do uplynutí trestu zákazu činnosti..takhle ti ho soud povolí. Podmínka se vztahuje na to, že nesmíš opakovat do doby podmínky ten samý čin...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

22.3.2010 20:23 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Pokud ode dne právní moci rozsudku nebo rozhodnutí, jímž došlo k uložení trestu nebo sankce zákazu činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel, uplynul více než jeden rok, musí žadatel prokázat zdravotní a odbornou způsobilost. (§ 102 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb., v platném znění)

Na vrácení řidičského oprávnění pozbytého z důvodu dosažení 12 bodů se vztahuje § 123d zákona č. 361/2000 Sb. s přiměřeným použitím § 101 téhož zákona.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

24.3.2010 14:40 vložil Honza Oliwa  IP: 83.208.23.188

pro "Kryšota"
Ano, máš pravdu, nějak mi právě tento paragraf unikl a neunikl člověče. Chyba bude asi v tom, že mám k dispozici jen rychlo text tohoto zákona platného od 1.4.2009 (411/2005sb.). A zřejmě došlo k chybě při výkladu práva protože 361 by tím pádem měla nepravdu v tomto paragravu o proti novele 411/2005Sb., ještě se na to jednou podívám a porovnám. To se tedy omlouvám..., ovšem to nic nemění na faktu, že zákaz musí být vysloven na více než rok, což tento případ není. Zákaz je určený na 12měsíců, ani o den déle.., je to slovíčkaření..Každopádně si Dane zažádej na "poloviční" prominutí trestu ZK, tím jen zjískáš..kdyby jsi potřeboval vzor žádosti anebo něco podobného, mohu ti jí poslat emailem.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

24.3.2010 19:59 vložil Cruchot  IP: 92.43.26.35

Souhlasím s tím, že Dan podáním žádosti o podmíněné upuštění zákazu činnosti nic nezkazí. Čím dříve ji podá, tím dříve se o ní bude rozhodovat a tím dříve může být rozhodnuto o upuštění od výkonu zbytku zákazu činnosti a tím dříve si bude moci zažádat o vrácení řidičského oprávnění.

Jinak pro nahlížení do aktuálního znění zákona č. 361/2000 Sb. mohu doporučit stránky portal.gov.cz.

Přesný odkaz na zákon č. 361/2000 Sb. je http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701?number1=361%2F2000&number2=&name=&text=

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

25.3.2010 08:48 vložil Dan  IP: 78.128.185.209

Jo, kdyby jsi mi mohl ten vzor žádosti poslat, bych jedině rád :-) mejl je u toho příspěvku :-) ještě jednou dík ...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

28.3.2010 19:04 vložil Honza Oliwa  IP: 83.208.23.188

Tak jsem ti to Dane poslal vzor žádosti o podm. vrácení ŘO. Jinak měl \\\"Kryšot\\\" pravdu. Jestliže je stanovena doba zákazu řízení mot. všeho druhu delší než rok, anebo byla by i přes upuštění od zákazu \\\"podmínku na půlku\\\" delší než rok, musíte každý do autoškoly na testy..ovšem, ale až po uplynutí trestu, anebo povolené podmínky od soudu, aby jste nemařili výkon..

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

5.12.2010 17:15 vložil Pavel  IP: 88.101.91.200

Ahoj Honzo.Mám na tebe prozbu.Mužeš mi prosím poslst vzor žádosti a nebo něco podobného.Přišel jsem o ŘP a mám už půl trestu zasebou a nevím jak mám napsat žádost k soudu.Předem moc děkují.Pavel

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

19.3.2013 17:42 vložil \\David  IP: 83.208.155.186

chtel bych se zeptat kdyz mi soud rozhodne o upusteni o zbytku trestu, tak do kdy mi vrati ridicke opravneni , myslite ze v ten samy den? mi pani na soudnim rikala ze je to na pockani a ze soudce vyřkne rozhodnuti hned ale nevim jak je to stim jestli mi ho vrati v ten jeden den nebo kdy...?:) dekuji za odpoved

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chlast za volantem

19.3.2013 17:43 vložil \\David  IP: 83.208.155.186

Chtel bych se zeptat kdyz mi soud rozhodne o upusteni o zbytku trestu, tak do kdy mi vrati ridicke opravneni , myslite ze v ten samy den? mi pani na soudnim rikala ze je to na pockani a ze soudce vyřkne rozhodnuti hned ale nevim jak je to stim jestli mi ho vrati v ten jeden den nebo kdy...?:) dekuji za odpoved

Reaguj


zadost o pulku trestu

19.8.2011 11:02 vložil Miroslav Dvorak  IP: 90.178.16.25

Dobry den ,dostal jsem 8mesicu za nedoplatek vyzivneho,presto ze jsem penize zaslal,zaslala je ma nynejsi manzelka,byvala penize prevzala ,ale neuznava je jako vyzivne ,na platbu mam doklady,jednalo se o 8.000Kc ,takze ve vykonu jsem za nic,jiz jsem si z 8 mesicu odsedel 2 mesice ,bylo me receno,ze mohu pozadat o pulku,ze bych misto 8mesicu mohl jit po 4mesici domu,prosim o vzor zadosti a kdy se zasila k soudu ,bylo me receno ze ja mam podat zadost mesic predem a rodina muze jiz nyni,predem dekuji za odpoved,dekuji Miroslav Dvorak

Reaguj


12bodu

26.10.2013 17:11 vložil pepa  IP: 178.255.168.43

cau honzo cetl jsem tu tvuj clanek take bych potreboval pomoct jak na to

Reaguj



Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024